måndag 16 juli 2012

Hälsning från en medlem!


Hej, jag heter Kine Eriksson och jag älskar hästar. Jag är också suppleant i styrelsen för Föreningen Hundhjälpen.


Det här är min rumänska hund Lilla Fifi. Hon kom till oss hösten 2010.

Fifi hittades utsvulten, mager och tovig, ihopkrupen under en bil. Hon var väldigt rädd, och betedde sig på ett sådant sätt att man förstod att hon farit illa under sitt liv och fått mycket stryk.

Idag är Fifi en levnadsglad, mjuk och gosig familjehund. Vi tycker det känns som om hon alltid funnits med i våra liv.

När jag tänker på alla de övergivna, oönskade, djupt föraktade och utsatta hundar, (sådana hundar som Fifi) som stryker omkring i städerna, på landsbygden och utefter vägarna i Rumänien, blir jag både arg och ledsen, men mest ledsen. Önskar jag kunde göra mycket mera.

Men tillsammans, och ju fler vi blir kan vi göra mycket och ännu mera, för att förändra och förbättra för de utsatta och övergivna gatuhundarna i Rumänien.

Stöd oss!
BLI MEDLEM! Läs här om hur du fyller i medlemsansökan.

Hundhjälpens plusgiro: 355 425-0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar