söndag 5 juni 2011

Why "Rescued" is my favorite breed


Varför adopterar vi en gatuhund? Jag ställde frågan till några av våra medlemmar och här är svaren:

  • Rumänernas otroliga temperament och personlighet, är helt såld på dessa hundar.
  • För att lämna plats åt en bättre behövande gatuhund.
  • Varför inte adoptera de hundar som redan finns istället för att köpa valp.
  • Översvallande kärlek till dessa missunnade men fantastiska stackare!
  • Jag ville ha en vuxen hund i lägenheten som sällskap till min "svenska" hund.
  • Efter att ha läst på hemsidan och satt mig in i vad föreningen egentligen gör så fanns inget annat alternativ.
  • Det fanns ingen omplacering inom Sveriges gränser som jag ville ha.
  • Jag blev stormförälskad i den hund som jag såg på hemsidan.
  • Känslan av att kunna göra en god gärning och stödja en hjälporganisation som jag tror på.
  • Det var förälskelse vid första ögonkastet. Den sötaste hunden jag nånsin sett!
  • För att hjälpa en nödställd hund.
  • För att kunna ge en hund ett bra liv! Hunden är ju människans bästa vän.
  • Jag ville hjälpa en hund som hade haft en dålig start i livet.
  • Tycker det är spännande att få hem en hund med ibland mycket bagage och se dem med tid och tålamod förvandlas till glada hundar fulla av livslust.
  • De här hundarna är så mycket "hund" och att få vara den som vinner deras förtroende är en ära.
  • Av kärlek till hundar!
  • Visste att jag inte ville ha en valp och att jag inte ville stödja den oansvariga valpindustrin.
  • Jag ville hjälpa ett djur som behövde ett hem.
  • Jag ville ta en omplaceringshund istället för en valp.
  • Hundarnas utsatta situation i Rumänien. Fascination över dessa hundars överlevnadsvilja och att få känna att jag lockar fram hunden ur sitt skal och att jag kan göra den trygg.
  • Jag ville inte köpa en valp då jag vet att det finns många omplaceringar som behöver ett hem!
  • Roligare hundar får man leta efter, det är inte för inte som de kallas "glädjespridare".
  • Gatuhundarna har ett sådant utvecklat hundspråk och de är så lätta att läsa av.

1 kommentar:

  1. Jag har 4 av rasen gatuhund och kan inte vara mer än nöjd med valet av hund.

    SvaraRadera